Regulamin określa prawa i obowiązki użytkowników sklepu internetowego tyjkove.pl oraz zasady korzystania ze sklepu internetowego; w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie sklepu internetowego, zasady ich realizacji oraz postępowania reklamacyjnego.
Regulamin obowiązuje od dnia 15 listopada 2024 roku.
§1 Postanowienia ogólne
- Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz do jego przestrzegania.
- Właścicielem oraz administratorem sklepu internetowego www.tyjkove.pl (zwanym dalej ,,Sklepem internetowym” lub ,,Sklepem”) jest Martyna Kuźnik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Tyjkove z siedzibą w Świerklanach, adres: ul. Złota, 44-266 Świerklany.
- Klient ma możliwość kontaktu ze sklepem internetowym za pomocą adresu mailowego: tyjkove.sojowe@gmail.com lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00-17:00 za pośrednictwem numeru telefonu: 512 190 775. Na wiadomości otrzymane w soboty, w niedzielę i święta klient otrzyma odpowiedź w następny dzień roboczy.
- Administratorem danych osobowych jest Martyna Kuźnik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Tyjkove z siedzibą w Świerklanach, adres: ul. Złota, 44-226 Świerklany. Zasady oraz podstawy przetwarzania danych opisane zostały w Polityce Prywatności znajdującej się na stronie Sklepu Internetowego.
- Układ elementów graficznych, układ treści oraz sama treść serwisu; w tym zamieszczone zdjęcia oraz filmy stanowią własność sklepu internetowego tyjkove.pl i korzysta z ochrony prawnej na mocy przepisów prawa autorskiego.
§2 Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP INTERNETOWY LUB SKLEP – witryna internetowa dostępną pod adresem: tyjkove.pl.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta klienta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia; w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży; w tym sposobu dostawy i wyboru płatności.
KONTO – usługa elektroniczna z przypisanym loginem i hasłem, w której gromadzone są dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie internetowym.
KLIENT – podmiot będący użytkownikiem strony internetowej Sklepu, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.
KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej (np. zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba prowadząca działalność gospodarczą, której PKD nie jest powiązane z działalnością Sprzedającego.
SPRZEDAWCA – Martyna Kuźnik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Tyjkove z siedzibą w Świerklanach, adres: ul. Złota, 44-226 Świerklany
PRODUKT – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego i na zasadach określonych w szczególności przez niniejszy Regulamin.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez usługodawcę na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem sklepu internetowego.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu ze sprzedawcą.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień roboczy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§3 Usługi Elektroniczne
W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
a) Konto:
- Korzystanie z Konta możliwe jest po dokonaniu nieodpłatnej rejestracji poprzez wypełnienie Formularza Rejestracji oraz kliknięcia pola „Zarejestruj się”. Wypełnienie formularza wymaga podania następujących danych: imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz ustalenia indywidualnego dla klienta hasła. Do każdego konta zostaje przydzielony indywidualny login oraz hasło.
- Warunkiem utworzenia Konta jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Założenie Konta jest dobrowolne i nieobowiązkowe. Korzyścią posiadania konta jest możliwość sprawdzenia historii zakupów.
- Klient zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych, za pomocą których loguje się do sklepu internetowego.
b) Formularz zamówienia:
- Klient może złożyć zamówienie po zarejestrowaniu poprzez swoje konto, jak również nie posiadając konta. W obu przypadkach do złożenia zamówienia niezbędne jest wypełnienie formularza zamówienia.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez klienta pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w sklepie internetowym.
- Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Kontaktowego, a następnie kliknięcia na stronie „Kupuję i płacę”. Wypełnienie formularza zamówienia wymaga podania następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących umowy sprzedaży: produktów, miejsca i sposobu dostawy produktów, sposobu płatności.
- Usługa elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
§4 Realizacja zamówienia
- Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym nie jest konieczne założenie konta.
- Klient może składać zamówienia w sklepie internetowym za pośrednictwem strony internetowej sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Przed złożeniem zamówienia Klient powinien zapoznać się z treścią regulaminu i go zaakceptować.
- W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru produktów w sklepie; w szczególności w zakresie ich ilości, rozmiarów, kolorów. Każdy produkt należy dodać do „Koszyka” za pomocą opcji „Dodaj do Koszyka”. Po skompletowaniu całości zamówienia należy przejść do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia. Realizując zamówienie Klient może zalogować się do Konta lub zrealizować zamówienie „jako gość” po uzupełnieniu swoich danych osobowych oraz adresu dostawy w odpowiednich polach. Klient w kolejnych krokach ma możliwość wyboru sposobu dostawy produktów i metody płatności.
- Podane na stronie ceny są cenami w polskich złotych i zawierają obowiązujący podatek VAT. O łącznej cenie wraz z podatkami produktu będącego przedmiotem zamówienia, a także kosztami dostawy oraz innych kosztach związanych z zamówieniem, Klient jest informowany na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Cena zakupu produktu podana na stronie Sklepu jest ostateczna i ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia złożonego przez Klienta zamówienia zakupu wybranego Produktu. Cena ta nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych na stronę internetową Sklepu zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
§5 Umowa sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie nastąpi poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej, który został wpisany przez Klienta do formularza podczas składania zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail o realizacji zamówienia.
- Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona poprzez zapisanie zamówienia stanowiącego dowód zawarcia Umowy Sprzedaży w systemie informatycznym Sklepu Internetowego.
§6 Płatności
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki lub za pomocą paczkomatu inspirowanego,
- płatność przelewem na podany poniżej rachunek Sprzedawcy:
BANK MILLENNIUM SA
NUMER RACHUNKU BANKOWEGO: 54 1160 2202 0000 0003 7961 0496
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek sprzedawcy należy wpisać numer zamówienia dostępny po złożeniu zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek sprzedawcy należy zrealizować płatność w czasie 30 min, inaczej umowa sprzedaży zostaje rozwiązana z winy Klienta, a zamówienie automatycznie anulowane.
- W przypadku wyboru płatności przelewem zamówienie zostanie przekazane do realizacji w momencie zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Zamówienie powyżej 800 zł wysyłamy wyłącznie za przedpłatą.
§7 Dostawa
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Produkty dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD poprzez kuriera, a także za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST poprzez kuriera oraz paczkomaty.
- Klient ma również możliwość osobistego odbioru zamówienia pod adresem: ul. Złota 12, 44-266 Świerklany. Sprzedawca poinformuje Klienta, że zamówienie jest gotowe do odbioru, przesyłając w tym celu wiadomość SMS. Klient będzie miał możliwość odbioru zamówienia pod wskazanym adresem w wyznaczonych dniach roboczych wskazanych na stronie Sklepu w terminie 5 dni od momentu otrzymania wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. Odbierając zamówienie Klient podaje numer zamówienia oraz numer telefonu podany w procesie składania zamówienia. Brak odbioru zamówienia w Sklepie w ciągu 5 dni od momentu otrzymania wiadomości SMS, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie powoduje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Opłaty za dostawę Produktów są podawane w trakcie realizacji zamówienia oraz w zakładce „Koszty Dostawy”.
- Darmowa dostawa obowiązuje dla zamówień powyżej 250 zł.
- Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba, że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dni uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem lub odbiorem osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W ramach każdej przesyłki Produktu znajduje się dowód zakupu (paragon lub faktura VAT).
- Klient ma obowiązek sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku zauważenia uszkodzenia przesyłki niezbędne jest spisanie protokołu szkody w transporcie oraz niezwłoczne powiadomienie o tym fakcie Sprzedawcy poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Niespisanie protokołu szkody z kurierem może uniemożliwić wszczęcie procedury reklamacyjnej, a tym samym zwrotu towaru.
§8 Reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, ustawie o prawach konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
- Reklamacje można złożyć na piśmie poprzez odesłanie produktu na adres: Martyna Kuźnik Tyjkove, ul. Złota 12, 44-266 Świerklany. Reklamacje można składać również poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: tyjkove.sojowe@gmail.com.
- Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności:
- imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres-mail, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeżeli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz informacji o braku zgodności z umową,
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpienia od umowy lub innego roszczenia,
- Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy w miarę możliwości dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu Produktu. Może to być na przykład kopia paragonu, kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
Więcej informacji na temat praw Klienta można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Prawa Konkurencji i Konsumenta: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
§9 Zwroty i Odstąpienie od Umowy
- Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, bez podania przyczyny.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w formie oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tyjkove.sojowe@gmail.com.
- Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia dostępnego na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/.
- Zwracany Produkt należy odpowiednio zabezpieczyć i zapakować oraz odesłać kompletny w stanie nienaruszonym na adres sklepu: Martyna Kuźnik Tyjkove, ul. Złota 12, 44-266 Świerklany wraz z potwierdzeniem sprzedaży i dołączonym formularzem zwrotu.
- Zwracane produkty muszą być odesłane w oryginalnym opakowaniu i zapakowane w taki sposób, aby nie zostały uszkodzone podczas transportu. Zniszczone opakowanie spowoduje częściową utratę wartości produktu. Za uszkodzenie oryginalnego opakowania Klient zostanie obciążony kwotą 15 zł.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi produkt wolny od wad. W przypadku zauważonych braków, wad w przesyłce lub niezgodności z zamówieniem, prosimy o niezwłoczny kontakt za pośrednictwem adresu mailowego: tyjkove.sojove@gmail.com. Sprzedawca po weryfikacji zgłoszenia zleca odbiór wadliwego produktu na swój koszt.
- Zlecenie odbioru jest wykonywane tylko i wyłącznie na wadliwy produkt. W przypadku dołączenia innych produktów do zwrotu Klient zostanie obciążony kwotą 20 zł na poczet kosztów transportu, które w przypadku zwrotu pokrywa Kupujący.
- Nie przyjmujemy zwrotów wysyłanych za pobraniem i wysłanych do paczkomatu.
§10 Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Aktualny Regulamin sklepu Internetowego jest publikowany na stronie www.tyjkove.pl.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy sprzedaży.